Kawaleria to podstawa

Napisany przez dnia Sie 22, 2012 w Informacje | 0 komentarzy

Kawaleria to podstawa

No cóż, kawaleria jak zawsze odgrywa dosyć ważną role.. i jak zwykle z tego samego powodu. Otóż porusza się ona nisamowicie szybko, ponad trzykrotnie (na moje oko) od piechoty porusza się po drogach.. czyli nawet z drugiego końca mapy możemy ściągnąć kawalerię w naprawdę chwilkę, zdarzało mi się ściągać w ten sposób jazdę zanim jeszcze wielokrotnie liczniejszy przeciwnik przełamał moje linie obronne.. a gdy już przełamał, to przed uciekającymi moim żołnierzami stało 11 batalionów ciężkiej jazdy, na której widok przeciwnik zwątpił, dając mi tym samym idealną okazję do kontrataku.. który oczywiście zmasakrował jego siły i pozwolił mi na dalszą ofensywę wgłąb jego armii. Podsumowanie? Kawaleria to niesamowicie szybka jednostka, przydatna niemalże w każdej sytuacji, a najbardziej podczas ścigania uciekających wrogów.. czyli standard 😉 Pamiętajcie, żeby o nią dbac bo jest dosyć droga i wolno się produkuje.. ale rezultaty widać na pierwszy rzut oka. Wystarczy jej mieć odpowiednio dużo i wróg skapituluje 😉 Tryb Wojna u Europę to typowy strategiczny motyw gry.. bah, przecież ta gra to czysta strategia. No, w takim razie nie wiem jak opisać ten tryb.. to po prostu patrzenie w mapę, decydowanie o polityce i przesuwanie wojska od jednego regionu do innego.. i po każdym takim posunięciu, jeżeli weszliśmy na terytorium wroga podejmujemy walkę.. którą toczymy w czasie rzeczywistym oczywiście. Pierwszy raz jak grałem w Kozaków 2 to odpaliłem właśnie ten tryb.. no dobra, za drugim razem – pierwszy raz to był tutorial, żeby wiedzieć mniej więcej o co chodzi 😉 W każdym razie muszę przyznac, że tryb jest dosyć ciekawie zaprojektowany i z całą pewnością przyniesie wielu fanów twórcom Kozaków 2. Bardzo ciekawa rozgrywka, chociaż odniosłem wrażenie, że czasami jest po prostu zbyt łatwa.. Si jednak nie daje rady naprawdę dobrze zagrać, jeżeli chcemy wyzwania to możemy spróbowac co najwyżej w internecie.. inaczej nie da rady, przykro mi. Rola artylerii w Kozakach 2 Wojna o Europę nie jest już tak duża jak w poprzednich częściach serii. Sądzę, że nawet nie jest w jednej dziesiątej tak duża jak tam.. bo armaty działają zupełnie inaczej.. nie dość, że reload ich kul trwa całe wieki to nie ukrywajmy, że gówno robia.. te kule zabijają maksymalnie kilku przeciwników, nawet, gdy wpadają centralnie w masę wroga..a z kolei kartacze nie są do niczego potrzebne ze względu na ich masakrycznie słaby zasięg.. armaty musiałyby stać przed pierwszą linią, a bardzo łatwo jest wystrzelać obsługę działa jakimś małym oddziałem tuż przed ofensywą.. więc generalnie uważam armaty za bezużyteczne.

Nie ma to jak stary dobry muszkiet czy szabla, po  co się bawić w jakieś kule armatnie czy pchanie tego ciężkiego sprzętu bez celu.. a do budynków mamy grenadierów albo saperów, więc o co tyle krzyku ? Ale definitywnie polecam spróbować walki okrętami, tam artyleria działa dosyć sensownie i naprawdę masakruje wroga ogromnym kulobiciem na wielką skalę. No co tutaj dużo gadać.. jeżeli nasze wojsko spierdala przed wrogiem to raczej bitwa jest przegrana.. tyle tylko, że w Kozakach 2 niekoniecznie my musimy kliknąc gdzies daleko na mapie (oczywiście w drugą stronę od wroga) ażeby wojsko zaczęło uciekac.. w tej wersji nasze oddziały łamią się, zaczynają biegać w każdą stronę i po prostu.. nie bronią się. Może i nie jest to do końca realistyczne (jednak nie ukrywajmy, że żołnieże zawsze się bronią, szczególnie jeżeli nikt nie chce ich pojmać ino ubić) i szczerze mówiąc potrafi zirytować.. jednak w zupełności nie irytuje mnie widok uciekającego wroga, gdyż zawsze zdaję sobie sprawę, ile ludzi dzięki temu przeżyło.. a ja oczywiście bezlitośnie ścigam takich tchórzy i wybijam do nogi.. można powiedzieć, że wyświadczam przysługę przeciwnikowi pozbawiając go zmartwienia dezerterów.. heh, ale tak na poważnie, to warto zwracać uwage na stan morale naszych żołnierzy – jeżeli zaczyna gwałtownie spadać to lepiej ich wycofać zanim zrobią to sami.. wymawiając nam posłuszeństwo.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)