Różne formy reklamy. Którą wybrać?

Napisany przez dnia Mar 6, 2017 w Informacje | 0 komentarzy

Różne formy reklamy. Którą wybrać?

Reklama w obecnym czasie jest wszechobecna, bardzo przydatna i użyteczna. Jej celem jest zachęcenie nas do zakupu określonych produktów lub usług. Właściwie nikt sobie teraz już nie wyobraża, że mogłoby nie być reklamy. I chociaż wydaje nam się czasem, że nie zwracamy już na nią uwagi, w rzeczywistości wcale tak nie jest. Po prostu nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo, oglądane wielokrotnie, nawet drobne jej elementy, zapadają nam w pamięć.

W tym miejscu należy podkreślić, że reklama widziana oczami przeciętnego konsumenta ma inne oblicze niż to, kreowane przez przedsiębiorcę. Konsumenta mogą denerwować i męczyć wszechobecne reklamy, natomiast dla przedsiębiorców jest to podstawowe narzędzie marketingowe i sposób komunikacji z potencjalnym nabywcą produktu. Reklama pełni funkcję informacyjną, edukacyjną i ekonomiczną. Przekonuje do kupna danego produktu lub też przypomina o nim, podkreślając jego zalety. Formy reklamy są bardzo różnorodne. Wśród najbardziej popularnych wymienić należy prasę, internet, telewizję, radio oraz telefon komórkowy.

Jedną z najskuteczniejszych form jest marketing szeptany, którego efektem mają być naturalne, niewymuszone dyskusje o danej marce lub firmie. Jest on stosowany z dużym powodzeniem zwłaszcza w internecie. Umiejętnie prowadzony, powinien zacząć się od wywołania dyskusji na dany temat. Kolejnym etapem dopiero będzie delikatne wspomnienie o produkcie czy firmie. Zaletą tej formy jest możliwość szybkiego dotarcia do wielu potencjalnych klientów, wśród których cieszy się ona wysoką wiarygodnością. Wśród ciekawych i niestereotypowych form na uwagę zasługuje także marketing partyzancki, którego zadaniem jest promowanie produktów lub usług przez niekonwencjonalne metody, zawierające elementy humorystyczne, kontrowersyjne lub nawet drastyczne. Intencją tej formy reklamy jest oddziaływanie na emocje potencjalnych klientów. Ważną i szczególnie pomocną formą jest pozycjonowanie, które ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

W mediach masowych odbywają się często kampanie marketingowe czyli reklamowe, których celem jest wzrost sprzedaży, świadomości danego produktu czy usługi lub wprowadzenie produktu na rynek. Aby dobrze przygotować taką kampanię, trzeba przede wszystkim określić kto stanowił będzie grupę docelową. Następnie określić budżet i wybrać kanał promocji (np. telewizja, internet, prasa), przygotować plakaty, ulotki, próbki produktu, prezentacje usług, muzykę, hasła promocyjne itp. Potem już tylko zostaje badanie i ocenianie efektów.

Artykuł przy współpracy z agencją reklamową Funktional.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)