W Toruniu po raz drugi odbyła się akcja „Toruń za…

Napisany przez dnia Lut 22, 2012 w Informacje | 0 komentarzy

W Toruniu po raz drugi odbyła się akcja „Toruń za…

W Toruniu po raz drugi odbyła się akcja „Toruń za pół ceny”. Ostatni weekend września bieżącego roku, a dokładnie 23-25. 09. Wszyscy turyści, a także mieszkańcy miasta, odwiedzając starówkę zapłacą o 50 procent mniej. Wszystkie atrakcje grodu Kopernika są więc za pół darmo.

Toruń za pół ceny

Akcja została zorganizowana przez Radio Plus Toruń we współpracy z Urzędem Miasta Torunia, całość koordynuje Biuro Toruńskie Centrum Miasta. Celem kampanii jest integracja społeczności przedsiębiorców z Torunia, a dokładnie z starego miasta. Z zaproszenia Urzędu Miasta skorzystały hotele, restauracje, kawiarnie, teatry oraz inne instytucje. Wszystkie oferowane przez nich usługi, a więc noclegi w hotelach, obiady, kolacje w restauracja, spektakle teatralne były tańsze o 50 %. Zabieg skierowany jest nie tylko do turystów, ale również do tubylców, rada miasta chce ich zaktywizować i zintegrować, chcą by mieszkańcy Torunia wyszli z domu i skorzystali z atrakcji jakie oferuje im ich własne miasto. To już druga edycja akcji „Toruń za pół ceny” zeszłoroczna odsłona cieszyła się dużą popularnością, dlatego postanowiono ją powtórzyć.

Oczywiście oferta 50 procentowej zniżki nie zawsze obejmowała cały asortyment, ale obsługa hotelowa, restauratorzy oraz inni dokładnie informowali klientów w przypadku jakich usług mogą liczyć na cenowy upust. Warunkiem koniecznym, którzy wszyscy biorący w akcji udział musieli spełnić, to obniżka dokładnie o połowę, w zeszłym roku to przedsiębiorcy decydowali o ile procent obniżą ceny.

Ubiegłoroczna akcja wypadła bardzo dobrze, duże zainteresowanie objęło zarówno instytucje kultury jak i sklepy toruńskiej starówki, wtedy zniżkowym weekendem był ten przypadający na 25-26 września 2010 roku. Toruń nie jest jednak pionierem, podobne akcje odbywają się od kilku lat w innych miastach. Ale to właśnie w Torunia akcja wypadła zdumiewająco dobrze, w tym roku do akcji przyłączyło się o 50 procent więcej przedsiębiorców, ich liczba wzrosła z 40 do 60 partnerów. Nowością tegorocznej edycji była obniżka cen na rejsy po Wiśle statkiem „Wanda”. Statek nie mógł opędzić się od chętnych turystów oraz mieszkańców miasta, którzy mimo, że „Wandę” mają pod nosem, nigdy nią nie płynęli.

Być może o sukcesie toruńskiej akcji świadczy doskonale zorganizowana kampania informacyjny i promocyjna. Plakaty o weekendzie za pół ceny pojawiły się m.in. w Inowrocławiu, Bydgoszczy, Trójmieście, Poznaniu czy Warszawie. Na molo w Sopocie do Torunia zapraszał oddział toruńskich halabardników. Do akcji przyłączyły się lokalne media, które non stop puszczały w swych audycjach informacje na temat zbliżającego się wydarzenia.

Podobna akcja odbyła się w połowie października w Zakopanem, tłumy turystów przyjechało, aby w ostatni ciepły weekend roku właśnie za pół ceny skorzystać z dobrodziejstwa stolicy Tatr. Hotele, restauracje, przejażdżki konne, wyciągi, oraz wiele innych, wszystko dostępne było w cenie 50 procent niższej niż w każdy inny dzień.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 7.1/10 (35 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)